B20

De huisstijl van B20 Assessment was aan een update toe. Tomworks verzorgde de huisstijl met logo en de website.tomworks-b20-correspondentiedrukwerk

Spinkit

Voor het oer-Arnhemse bedrijf Spinkit heeft Tomworks de huisstijl grondig aangepakt. Spinkit verhuurt en verkoopt verrijdbare soundsystemen met een unieke en slimme entertainment functie. Het directe contact met de DJ geeft dit concept een feestgarantie binnen meerdere leeftijdsgroepen.

De huisstijl moest hierbij aansluiten. Tijd voor een restyling. Hoe gaat zoiets in zijn werk? (meer…)

Website voor een zangeres

Voor zangeres en zangpedagoge Carolien van Workum is een website ontwikkeld. De website is rijk gevuld met allerhande geluidfragmenten en video.

website-carolien-van-workum1-630x475

website-carolien-van-workum_detail-290x245

Eerder is er ook een huisstijl en logo ontworpen.

drukwerk-carolien-van-workum-290x181

Huisstijl voor technologie-bedrijf

Een bijzondere eis voor het nieuwe logo van Skillbizz  was dat het logo freesbaar moest zijn. De letter mocht niet uit elkaar vallen als hij uit bijvoorbeeld een plaat aluminium gefreesd zou worden. Dat was natuurlijk een prachtige aanleiding voor vormgeving en er werd een heel eigen font ontwikkeld met de letters Skillbizz.

 

logo-skillbizz

Het visitekaartje zal trouwens uit een aluminium/glasvezel laminaat worden gemaakt. Hier zie je een prototype. Skillbizz gaat zelf de productie verzorgen omdat het bedrijf over metaalfrees-machines beschikt.

site-skillbizz

Behalve een logo en bovenstaande website-portal is er ook een kleine correspondentieset waarvan je hier een voorbeeld ziet.

briefpapier-skillbizzbriefpapier-skillbizz-az-290x404

Er is al aan het font gewerkt om te zien of er een compleet alfabet mee te maken viel, en dat gaat prima. Dat is dus iets moois om uit te werken als er een keer tijd over is…

skillbizz-font

Huisstijl Europese Urologen Vereniging

Voor de EAU (european Association of Urology) is een hele uitgebreide huisstijl ontworpen. Van suikerzakjes en website tot medische handboeken. Van het logo moest afgebleven worden.

logo-european-association-of-urology

Een terugkerend thema in de EAU-huisstijl zijn de asymmetrisch afgeronde kaders. Naast de huisstijlkleur zijn er 4 hulpkleuren gekozen, die flexibel mogen worden toegepast. Dus expliciet niet een bepaalde kleur voor een bepaalde afdeling ofzoiets: dat zou de huisstijl veel te rigide maken.
Urologen zijn geweldige papiervullers, dus er was een aanvullende eis om voor een economisch lettertype te kiezen. En omdat er allerhande medische symbolen gebruikt worden, moest het font ook een uitgebreide tekenset hebben. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de InfoText van Erik Spiekerman, in combinatie met de VAG-Rounded.

Website

Behalve de printuitingen heb ik ook de website ontworpen. Die is inmiddels alweer vervangen voor een nieuwe; zo gaat dat op internet.

eau-website

Ontwikkelingen

Een huisstijl blijft zich ontwikkelen, en zo kan ik voortborduren op de “spelregels” die ik zelf bedacht heb…

logo-virtual-school virtual-school-logo-breakdown

Een krant.

De EAU geeft ook een vak-krant uit. Extra uitdaging was dat de layout uiteindelijk efficiënt door externe DTP-ers moest kunnen worden gebruikt. Er is een uitgebreide set typogrammen en een bibliotheek.

european-urology-today-cover european-urology-today-stramien

Signage

Ieder jaar wordt er een groot congres ergens in Europa georganiseerd. Hieronder zie je een voorbeelden van de bewegwijzering.
Er is onderscheid gemaakt tussen primaire- en service-locaties. EAU-locaties springen eruit door een eigen kleurcodering, die je terugziet op de locatie zelf in de vorm van vloerbedekking of de kleur van de desk. Service-locaties zijn weergegeven in grijs, behalve de EHBO-hulppost, want die verdient extra aandacht.

eau-signage-1 eau-signage-2

Huisstijl voor een makelaar

Bij de splitsing van de Arnhemse makelaars Haaxman en Willemsen bleef er één makelaar zonder huisstijl over. Dat moest opgelost worden.

gevelhaaxman

Als uitgangspunt voor deze huisstijl is het het gevelbord dat makelaars veel toepassen gekozen. Om maximaal opvallen in het straatbeeld, is de keuze gemaakt voor een heel duidelijk, verkeersbord-achtig logo: een kruis, afkomstig uit de X van Haaxman.
De felle lime-groene kleur maakt de huisstijl nog opvallender in het makelaars-landschap, dat toch vooral blauw gekleurd is.

deurposterhaaxman2

briefpapierhaaxman2

Opvallend detail in het correspondentiedrukwerk zijn de enveloppen met binnendruk.

envelophaaxman

Huisstijl voor kleinste filmhuis van Nederland

Dit is alweer de tweede ronde van de huisstijl voor filmhuis Oosterbeek die ingevoerd werd na een ingrijpende verbouwing. Er is speciaal op gelet dat de diverse items gemakkelijk te updaten zijn. Zo is nasnijden van het printwerk van flyers en posters niet meer nodig door de witte randen in de huisstijl. In de rechter onderhoek is een QR-code afgebeeld die naar de website van het filmhuis leidt.

filmposter

Zoals ook is te lezen in de post “Letters voor het filmhuis“, was het door Tomworks ontworpen lettertype Berchmanianum de leidraad in de vormgeving. De eigenzinnige letters zorgen voor een sterke eigen identiteit en er kon dus voor gekozen worden de rest simpel en krachtig te houden: wit, zwart en rood als kleuren, en Avenir als broodtekstletter.

filmhuis-oosterbeek-entree