Portfolio Masonry Boxed

Spaarpuntenboekje Bonaparte Tapijt

Voor Enia Carpets (nu Desso) is een spaarpuntenboekje ontworpen voor tapijt-dealers. Meer meters tapijt betekent meer punten. Die punten konden aan het einde van de rit ingeruild worden voor mooie kado’s.
Op de cover staat een snelweg waar tapijt in gefotoshopt is: zo werd een link met de slogan “meters maken” gemaakt.

bonaparte-tapijt-spaarpuntenboekje

De punten werden bijgehouden en de dealers kregen iedere maand een overzicht via een door Tomworks ontworpen e-mailnieuwsbrief. Een kilometerteller toonde het aantal verkochte meters tapijt, zo was het bedacht. En zo is het ook geworden, ook dankzij de TYPO-3 programmeurs die toch wel hebben moeten puzzelen hebben op die teller…

bonaparte-tapijt-nieuwsbrief

Een tijdschrift voor Reed – Elsevier

In 2002 werden we benaderd door Elsevier (nu Reed) met een leuke vraag: ze wilden een tijdschrift uitgeven over projectinrichting. Daarbij moest qua vormgeving en uitstraling aan titels als Frame en Wallpaper gedacht worden.
Hier is met veel enthousiasme aan gewerkt, indertijd samen met Rob van den Broek.

project-plus-cover project-plus-cover-2

De “look and feel” van een tijdschrift bestaat niet alleen uit vormgeving. Ze is minstens zo afhankelijk van de redactionele kwaliteit, de gebruikte beelden en zelfs van de kwaliteit van de advertenties.

artikel-erik-warmelink-1 artikel-erik-warmelink-2